Palvelun verkkosivu + mobiilisovellus ja ajanvarausjärjestelmä

Tarjouspyyntö ilmoitettu: 9.6.2025 | Budjetti: Ei tiedossa | Avainsanat: Web ja ohjelmointi

Jätä tarjouspyyntö
Tämä on Nerot.fi -palveluun jätetty tarjouspyyntö. Jätä tarjouspyyntö omasta työstäsi. Välitämme sen ilmaiseksi 8790 kotimaiselle alan mainostoimistolle ja freelancerille.

Tarjouspyynnön kuvaus

Kotisivut kuvituskuva

(Osoite lisätiedoissa) on olemassa oleva liikunta ja aktiviteettipaikkojen varaussivusto (MVP-versio), jossa käyttäjät voivat etsiä ja varata erilaisia liikunta- ja aktiviteettipaikkoja. Tällä hetkellä ajanvaraus toteutuu yritysten omien sivujen kautta jo olemassa olevalla ajanvarauspalvelulla. Seuraava vaihe on toteuttaa koko verkkosivu + mobiilisovellus (iOS & Android) sekä kehittää uusi ajanvarausjärjestelmä, jonka yritykset voivat integroida osaksi omia palveluitaan. Lopputuote muistuttaa mm. Timma-palvelua, jossa käyttäjä voi hakea, vertailla ja varata palveluita monipuolisilla hakukriteereillä. Lisäksi yrityksillä on omat hallintapaneelinsa, joiden kautta ne voivat ylläpitää ja muokata palveluitaan ja saatavuuttaan.

1. Tavoitteet ja keskeiset toiminnot
1.1. Käyttäjälle näkyvät toiminnot (web ja mobiili)
Monipuolinen hakutoiminto

Palveluiden, sijainnin ja saatavuuden perusteella (esim. "padel", "tennis", "kuntosali")

Hakutulosten lajittelu: Halvin, lähin, paras arvioitu, seuraava vapaa aika

Palveluiden selailu kartalla ja listana

Karttanäkymä, jossa hinnat ja vapaat ajat näkyvät palvelupisteittäin (kuten Timma-esimerkkikuvassa)

Klikkaus kartasta avaa yrityksen tiedot ja varauskalenterin

Yksittäisen yrityksen/profiilin sivu

Palvelut, hinnat, kuvat, arvostelut, sijainti, aukioloajat, varauskalenteri

Ajanvarausjärjestelmä

Varaus onnistuu sekä ilman kirjautumista että kirjautuneena käyttäjänä

Mahdollisuus peruuttaa/muuttaa varausta

Vahvistus- ja muistutusviestit (sähköposti & sms)

Käyttäjien arvostelut ja palaute

Mahdollisuus antaa pisteitä (tähtiarviot) ja kirjallisia arvioita

1.2. Yrityksen hallintapaneeli (web + mobiili)
Rekisteröityminen ja kirjautuminen yritykselle

Mahdollisuus luoda yritystili ja hallita omia palveluita

Yrityksen tietojen ja palveluiden muokkaus

Palveluvalikoiman ja hintojen ylläpito

Saatavuuskalenterin hallinta (esim. aukioloajat, poikkeusajat, ruuhkatunnit)

Kuvien ja muun sisällön hallinta

Ajanvarausten hallinta

Tulevat ja menneet varaukset, asiakkaiden tiedot

Varausten muokkaus, peruutus ja vahvistus

Arvostelujen ja palautteiden tarkastelu

Mahdollisuus vastata asiakasarvioihin

1.3. Ylläpidon näkymä
Käyttäjien ja yritysten hallinta

Sisällön ja ilmoitusten moderointi

Analytiikka (esim. suosituimmat palvelut, käyttöasteet, liikevaihto)

1.4. Integraatiot
Yrityksen omat järjestelmät

Avoin rajapinta (API), jolla voidaan synkronoida saatavuuksia muiden varausjärjestelmien kanssa (esim. Google Calendar, Microsoft Outlook, mahdolliset yritysten sisäiset varausjärjestelmät)

Maksupalvelu

Online-maksut (verkkopankki, kortti, MobilePay tms.)

Paikkatieto ja karttapalvelu (esim. Google Maps, OpenStreetMap)

Viestintäpalvelut (email/sms integraatiot)

2. Teknologiset vaatimukset
Responsiivinen verkkosivusto

Mobiilisovellus (iOS ja Android), natiivisti tai monialustaratkaisulla (esim. React Native/Flutter)

Tietoturva:

GDPR-yhteensopivuus

Vahva tunnistautuminen yrityskäyttäjille

Tietoliikenteen salaus (SSL)

Rajapinnat:

REST API/GraphQL avoimille integraatioille

Dokumentaatio:

Selkeä kehittäjä- ja käyttäjädokumentaatio

API-dokumentaatio

3. Käyttöliittymävaatimukset
Moderni, selkeä ja helppokäyttöinen käyttöliittymä

Esteettömyysvaatimusten huomiointi

Hakutulosten suodatus ja järjestely (sorttaus):

Halvin, lähin, paras arvioitu, seuraava vapaa aika

Karttanäkymä, jossa hintatiedot näkyvät palvelupisteittäin

Monikielisyys (suomi, englanti, mahdollisuus laajentaa kielivalikoimaa)

4. Ylläpito ja tuki
Jatkuva tekninen tuki ja mahdollisuus jatkokehitykseen

Ylläpitosopimus, johon sisältyy bugikorjaukset, tietoturvapäivitykset ja käytettävyystuki

5. Toimitusaikataulu ja vaiheistus

Vaihe 1: Määrittely ja prototyyppi (UI/UX-suunnittelu, prototyypit)

Vaihe 2: Kehitys ja testaus (web + mobiili, integraatiot)

Vaihe 3: Pilotointi ja lanseeraus

Vaihe 4: Ylläpito ja jatkokehitys

Tarjouksessa tulee esittää selkeä aikataulu ja mahdolliset osatoimitukset.

6. Hintaerittely

Tarjouksen tulee sisältää erittely seuraavista:

Mobiilisovelluksen kehityksen kustannukset (iOS & Android)

Verkkosivuston parannukset ja ajanvarausjärjestelmän kehitys

Yrityshakemisto, kartta, hakutoiminnot, arvostelut, hallintapaneelit

Integraatiot (maksut, kalenterit, rajapinnat, viestintä)

Ylläpito- ja tukipalvelut (eritelty kuukausittainen hinta)

Lisätyöt/hinnoittelu jatkokehitykselle

Kaikki ohjelmistolisenssit ja kolmannen osapuolen maksut tulee eritellä erikseen

Maksuerät toimitusvaiheittain

7. Esimerkkipalvelu: Timma.fi

Timma on suomalainen varauspalvelu, jonka kautta käyttäjät voivat etsiä, vertailla ja varata esimerkiksi kampaamo- ja kauneushoitopalveluita.
Timman käyttäjä voi selata palveluita kartalla tai listana, verrata hintoja, lukea arvosteluja ja varata palvelun suoraan netissä. Palveluntarjoajilla (yritykset) on oma hallintapaneeli, josta ne voivat muokata tietojaan, palveluitaan ja vapaita aikojaan. Palvelussa haluamme toteuttaa vastaavan logiikan urheilu- ja hyvinvointipalveluille – palvelut, aikojen saatavuus ja hinnat näkyvät kartalla ja listassa, ja yritykset voivat ylläpitää omia tietojaan reaaliaikaisesti.

8. Tarjouksen liitteet ja referenssit

Tarjoajan yritystiedot ja mahdolliset referenssiprojektit

Lyhyt kuvaus kehitysprosessista ja käytetyistä teknologioista

Yhteyshenkilön tiedot

Ehdotus yhteistyömallista (esim. sprinttityöskentely, viikkopalaverit)

NDA-ehdotus, jos tarvitaan


Ammattilainen, haluatko osallistua tähän tarjouspyyntöön?